tisdag 14 augusti 2007

Lycklig en stund



Mitt hjärta är fyllt av kärlek och tacksamhet just nu. Och även stolthet. När jag satt bredvid min dotter på sängen, för att säga godnatt - jag älskar dig - du är det mest underbara jag vet - och så vidare, så tittade hon på mig med sina stora ögon och sa ; Mamma, vet du vad jag ser när jag tittar på dig? Näe, svarade jag. - Jag ser ett par fina ögon, ett vackert leende, och ett hjärta med massa kärlek i.

En väldigt gråtmild och lycklig och varm T kramade om henne och ja, kände sig väldigt, väldigt lycklig.

Jag är också stolt över min styrka ikväll. Jag har talat med min Kärlek i telefonen och lyckats (utan att ta på mig en mask), att vara väldigt väldigt, närvarande. Och kärleksfull. Och glad. Inga bubblande jobbiga känslor, inga försvar, och ingen stor osäkerhet.

Tänker en del på talsättet : Att vara modig är att våga göra det man är mest rädd för.

Nattis!

3 kommentarer:

mim sa...

blir alldeles varm i hjärtat av att läsa!
och starkt av dig att klara att vila i hans kärlek, det är en stor seger du har uppnått

Luftrum sa...

Åh! Jo, det är det nog. Eller, det ÄR det faktiskt. Vad fint att du klädde min känsla i ord, det känns ännu bättre nu! :)

mim sa...

*litet hjärta*