lördag 25 augusti 2007

Jobbigt samtal

Min kärlek undrar varför jag är så "avig" när vi talar i telefonen. Varför jag håller för öronen och nästan sjunger "na na na na" när han säger att han älskar mig. Det blev inte ett bra telefonsamtal. Han förstår mig inte och säger att det enda jobbiga för honom är att vara ifrån mig. Åh, inte att förminska honom och hans saknad. Men gud så jag önskar att det bara handlade om saknad för mig. Jag har tusen olika rädslor att försöka hantera just nu. Han förstår inte och jag orkar inte. Mitt mantra just nu lyder ; Mod är att gå vidare när du inte har styrkan.


Jag skrev till honom efter telefonsamtalet.

"Jag skulle önska att jag vågade ringa dig när min rädsla tar sig uttryck genom tårar och litenhet istället. Som det är nu så pratar du med kämpen. Hon som inte vill låta något beröra. Hon som sårar före hon själv blir sårad. M, släpp inte mig även om jag slåss. Jag kämpar för mitt liv just nu. Jag minns pappa på riktigt nu och allt är otäckt. Önskar dig all lycka i världen, glöm inte det"

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror att det är svårt att förstå. och jag vet att det är svårt att inte bli förstådd. att inte bli sedd med sina små. önskar att ni ska kunna nå varandra.

värme och kramar (om du vill)

Anonym sa...

Vet du, något som jag hela tiden slås av när jag läser det du skriver, det är att du är så himla bra på att förklara när du tror att din Kärlek inte förstår, och du kanske inte ber om ursäkt, men rättar i alla fall till. Jag tror inte att jag skulle klara att vara så tydlig på det braiga sättet som du lyckas vara.

Ville bara säga det och samtidigt skicka massor av styrka, hopp och ljus till dig! Du är stark! Du är tydlig. Du utmejslar i din egen takt det som är viktigt för dig, och det är väl jättebra?!

Allt fint!

Luftrum sa...

Korpis : Jo, jag önskar också. Och hoppas. Innerligt. Jag försöker och försöker men det känns liksom inte alltid som att det går. Och det är väl bara att acceptera att det är så. Jag älskar honom men vill inte att allt ska vara en kamp, hela tiden. Jag är trött. (Men det blir nog bättre när han kommer hem.)

Tar emot kramarna och skickar några tillbaka till finisen!

cza : Jag blir alltid så glad när du skriver. Tack för att du finns och för att du ger mig styrka. Bara genom att läsa, och skriva en kommentar här och där. :)

Anonym sa...

Min kommentar bara försvann!!!

Jag skulle bara hålla med om att jag också tycker att du är så tydlig, och formulerar saker på ett så bra sätt, som jag tror att även någon som inte fungerar på samma sätt som du kan förstå och ta till sig!
*värme*

Luftrum sa...

Hondjuret : Tack så mycket för din kommentar! Skönt att höra när jag personligen har en tendens att se mina förklaringar lika diffusa som mina handlingar.

Massa värme till dig

Ok om jag länkar till dig förresten?