lördag 25 augusti 2007

Barnvakt

Kvällen blev okej ändå! Lite knäppt att jag min enda barnlediga helg hade lovat att vara barnvakt dock, men jag och lilla tjejen jag är barnvakt till har trevligt. Riktigt mysigt faktiskt. Vi har varit på långpromenad, ätit pizza, köpt godis och pratat massa. Om allt. Jag tror inte att hon är van vid det, men hon verkar tycka om det.

Min dotter är borta hos vänner över helgen, och hon ringde för ett tag sedan och berättade att hon hade stött på sin far i livsmedelsbutiken. Hon var upprörd och glad men sa att det gjorde ont "där inne", så vi pratade lite om det. Om hur det kändes, om var hon skulle "göra av" med känslorna och så vidare. Hon blev lugn och allt blev ok. Kanske berättar mer om situationen med hennes far vid annat tillfälle. Ja, vissa saker har ni antagligen redan läst i "min historia" här eller på överlevare.

Nu ska jag och tjejen kolla på film och mysa litet... Och just, pratade med kärleken för ett tag sedan också, och allt kändes underbart. Jag får ta tillvara på de tillfällena. Berätta och visa, hur mycket han betyder. Min fina.

Önskar alla som läser en fin kväll!

Inga kommentarer: