måndag 13 augusti 2007

Kognitiv teori och indisk film

Ja, jag hade ju tänkt skriva en hel del idag. Haft många många funderingar. (Som om det skulle vara något nytt.) En vän sa till mig en gång ; T, du tänker för mycket på vad du tänker. Ja. Ibland analyserar jag i det oändliga, det vet jag. Vissa gånger blir det inte alls konstruktivt. Men, många gånger hjälper det mig. Mycket. Det var för några år sedan jag lärde mig att börja observera mina tankar, för att sedan kunna se konsekvenserna, det vill säga vilka känslor det leder mig till. Idag har man väl kanske (vissa gånger) tagit den kognitiva teorin lite för långt. Eller, ja.

Nu är jag trött och skulle kunna skriva om ett bananskal i all oändlighet. Men det ska jag inte, jag låter mina tankar och reflektioner få vila tills imorgon. Det är indiskt tema på SVT, och tydligen någon film som drar igång om några minuter. Den ska T se! Ja! Romantisk smörja och massa bra musik och massa fina färger och, och, ja. T själv i soffan. Älskling har skoj i Norge. Trivs med jobbet. Träffar mängder av människor. Ja. Hoppas han tycker att jag är värdefull. Fin. Jag vill känna så. På riktigt. Inför mig själv.

Godnatt på er finisar!

Inga kommentarer: