onsdag 12 september 2007

Sushi och produktivitet

Jag har bestämt mig för att börja skriva och kludda i en tacksamhetsbok. Jag ska med andra ord varje kväll börja att skriva ned de saker jag tycker har gått sin väg, under dagen. Om vad jag gjort bra. För att kunna se och kunna fokusera på det bra och inte bara klanka ned på mig själv som jag har för vana att göra.

Jag glömde (faktiskt) att köpa en idag. Eller två st egentligen. Tänkte använda en till att skriva ned hur jag hanterar mitt kontrollbehov och svartsjuka. Ja. Hmm.

Ingen bok, men jag är redo att börja. I brist på bok tänkte jag skriva om dagens bra "gärningar" här, mest för att se det svart på vitt. (Hoppas att jag finner något? bra dvs.)

* Imorse lyckades jag vända på det jobbiga genom att aktivera mig.

* Jag boxades och fick ur mig en hel del. "Skräp"

* Jag tog en lång härlig dusch med fotfilning och bara ta hand om stuff.

* Jag vågade äntligen ta tag i projekt ringa kvinnogemenskap och förhöra mig lite kring när de har sina "gruppsamtal" för kvinnor som varit utsatta för sexuella övergrepp.

* Jag berättade ärligt för min psykolog hur jag känner och hur jag upplever henne och vad jag nu vill ha för hjälp.

* Jag klarade av mötet med socialsekreteraren och min rehab.person. Hävdade mig. Bra.

* Handlade klart alla höstkläder till min dotter. Jacka, skor, byxor, tröjor osv.

* Sms.ade en vän jag inte sett på länge (och som betyder mycket för mig) och gick till hennes jobb för en fika och skön konversation.

* Gick till mitt "gamla" jobb och umgicks och hade det mysigt med mina gamla arb.kamrater och min coola chef. Vi bestämde att jag ska jobba två dagar denna månad. Vilket känns jättebra. Jag är bra på det jag gör där och får känna mig kompetent så det ryker. Träffade även ett par arrangörer där som jag ej träffat på länge, och vi skrattade och pratade.

* Min dotter är hos en vän ikväll och jag bestämde mig för att göra något som inte tillhör vanligheterna. Så jag gick och köpte med mig vegetarisk sushi (som jag längtat efter så länge!) och tog mig hemåt.

* Väl hemma ringde jag min dotters vän och bjöd hit henne imorgon. (Min dotter har tjatat om det länge) Så imorgon ska vi baka och laga mat. Jag och de små.

Ja, typ så. Fast det här är väl bara en sammanfattning av dagen? Men även de saker som fått allt att flyta.

Hoppas på en trevlig kväll. Jag är dock väldigt, väldigt trött.

Inga kommentarer: