fredag 23 november 2007

Galaklänning och kortare lugg

Dagen började med bildterapi. Smärtsamma 45 min. då jag skulle färglägga min kropp. (På uppsatt stort papper då.) Oj. Skriver mer om det vid annat tillfälle. Var iaf helt avdomnad när jag åkte därifrån.

Annars har jag vandrat runt halvt apatisk i stan idag. Klippt luggen, letat klänning utan resultat (omöjlig verkstad om man inte tycker om att köpa glittriga barryggade glansiga saker. Uhu. Plus inhandlat lite knäppa saker. Som en duschmössa med 50´s motiv på. Bara för att. Liksom.

Igårmorse sade jag till M att jag inte längre orkade låtsas över telefonen. Orkar inte prata om hans pålägg på lunchmackan när jag inte hört ett enda förslag från hans sida gällande hur vi ska jobba på relationen. Sa att jag vill höra vad han är villig att göra. Annars ger jag upp. (För stunden iaf.)

På kvällen talade vi igen. Då uttryckte han känslor på ett sätt han inte gjort på länge. Talade utifrån oss och inte utifrån hans försvar. Han hade börjat att läsa materialet för partners till överlevare ändå. Sa att han ville jobba på oss.

Ja, det kändes skönt. Men vi har mycket jobb framför oss. Och han har en del djupdykningar som måste äga rum.

Nu ska jag laga middag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad skönt att höra att han vill! det är ju en bra början. hoppas att allt blir bra snart, eller bättre i alla fall. jag hejar på dig. och skickar kramar och styrka och några vackra stjärnor.

Luftrum sa...

Tack fina du. För allt du ger genom att skriva...

Kramar om