tisdag 18 december 2007

Tillit

Jag vet att min lilla kämpe ibland letar efter legitima ursäkter att fly från M. Kan jag lita på honom osv. Tillit är något som måste prioriteras i vår relation nu, om den (relationen) ska kunna bli allt det där. Det där fina. Det är väl ett rimligt krav?
Jag har berättat för honom att jag vill att vi är brutalt ärliga med varandra och att vi är väldigt raka och tydliga i vår kommunikation. Jag vill inget hellre än att lita på honom. Jag vill inget mer än att känna mig trygg i det faktum att han aldrig skulle bedra mig, på något sätt.

Här spelar handling större roll än ord. Ord för mig, är inte mycket värt. (I samspel med andra människor dvs, och speciellt i intima relationer).Min lilla fick alltid höra, men aldrig se. Jag vill inte att det ska upprepas. Vill göra om, skapa nya förutsättningar. Visa att människor, män, går att litas på.

Jag har hittat porr på datorn. M vet hur känsligt det är för mig och han har lovat att inte titta på. Sådant. Jag finner det förnedrande. Och speciellt, nu. Imorse fann jag dock detta, för mig förnedrande, på vår dator. (Just nu har vi gemensam.) Mitt hjärta slog som besatt men jag tänkte, snälla, säg att det inte är som det ser ut. Överreagera inte T, att du är upprörd kommer han att märka ändå, men låt honom berätta. Ja, han svär och säger att jag har hans ord på att han inte ljuger gällande sättet porren hamnat just där. Jag är ingen dataexpert, men jag är inte blåst. Han hittar på och har ljugit mig rätt upp i ansiktet.

Det gör ont.

Om han ljuger om detta, lovar heligt och ser mig i ögonen, vad mer kan han då ljuga om?

Jag sa till honom att det inte är porren jag är mest rädd för. Jag är mer rädd för att tilliten jag försöker att bygga upp raseras. Då vet jag inte vad jag gör. Tillit är allt för mig just nu.

Inga kommentarer: