fredag 19 oktober 2007

Jag är liten och alltför liten och späd och sängen är så stor. För stor för mig egentligen. Tror jag. Jag vet inte så mycket jag. Men jag vet att min kropp är späd för det säger alla hela tiden. Eller Han säger så, att jag är späd och blond och liten och han gillar sådana flickor. De gör honom galen. Jag ligger och sover och det är mörkt och sova är fel ord för jag sover aldrig tror jag. Ibland sover jag med ett öga öppet och jag är som räddast när det är alldeles tyst utanför dörren för då kan det börja brinna. Det brinner utanför dörren till rummet som är mitt men egentligen inte är det för inget är mitt. Inte min kropp alls och den hatar jag förresten. När det brinner utanför dörren så är det djävulen eller ett spöke. Fotsteg och sen öppnas den lite i taget. Sedan lär jag mig att börja drömma så att jag inte kommer ihåg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

önskar jag kunde ta bort allt hemskt...

värme och styrka

(lilla säger att han är DUM, han fick inte. dumma dumma han. han skulle inte finnas när han är dum)

Anonym sa...

... sträcker ut en hand.

kramar och värme till dig