onsdag 17 oktober 2007

Jag vet inte. Jag.

Jag läste nyss hos Nanna och hon skriver om bloggblockering. Jag tror att även jag hamnat där.

Ska göra ett försök till att skriva lite dock.

Det händer mycket i min inre värld nu. Det gör det väl iofs alltid, men på en annan nivå nu. Eller nivå och nivå, ja, anyway. Jag tror att jag försöker att landa i mitt liv. Jag börjar i ärlighetens namn tro att jag inte riktigt satt ned fötterna sedan jag träffade min sambo. Jag har nog provat, men med en gång blivit rädd för marken där under och dragit in tårna under mig.

Jag jobbar mycket på min självkänsla och mina rädslor nu. Jag känner mig numera rätt trygg gällande det faktum att min kärlek älskar mig och enbart mig. Han skulle inte vara med annan kvinna. Han letar inte efter snyggare, bättre. Men det är tufft. Ett väldigt känsloladdat ämne för mig som fått mig att inse hur låg min självkänsla faktiskt varit.

Jag är inte verbal för fem öre nu. Vet ej vart mina ord tagit vägen. Jag har på något sätt alltid gömt mig bakom dem. Mer eller mindre. Jag har kunnat uppleva nattsvart mörker inombords men ändå varit kapabel att ta diskussioner och debatter gällande saker jag tror på och har kunskap om. Men inte nu. Jag blir tyst. Finner inte orden. Söker desperat, men finner inte. Men, som vanligt, bara att acceptera. Och lära mig att vänta. Och att förstå. Och att finna sammanhangen. Och i framtiden, orden.
Jag satt för några dagar sedan hos frisören, som by the way var en supertrevlig och väldigt pratglad tjej. Usch. Jag blev smått nervös och kände att jag inte kunde prestera. Jag ursäktade mig och sa att jag var trött efter renovering. Ursäktade mig lite för mycket.

Och egentligen tror jag att jag pratade en hel del. Ändå. Men jag var inte tillräcklig. I mina ögon.

Nä, för att detta inte ska bli ett alltför osammanhängande inlägg kan jag istället summera händelser och tankar lite kort.

* Jag orkar inte tänka på övergrepp just nu.

* Jag försöker att skapa en bra relation till mig själv.

* Jag har om nätterna börjat att drömma om att JAG lämnar min sambo. Ev är otrogen.

* Jag är idag (onsdag) hemma med min dotter som fått nackspärr och grinar och käkar
alvedon för sin värk.

* Jag har påbörjat ett brev till min mor som jag snart måste lämna till henne. Orkar
inte mycket längre nu.

* Jag tänker en del på att min far inte hört av sig eller träffat mig på månader. Han
"vågade" inte komma när jag fyllde år, och jag är säker på att han anar. Något.

* Jag känner inte samma oro inför julen längre. Jag känner ingen skuld gentemot mina
föräldrar och känner att jag har en fullt legitim ursäkt att inte vilja fira med
dem.

Nu ska jag vika tvätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara skriva att du är bra!

Kram och värme

Luftrum sa...

Tack så mycket catza. Det är DU MED!

Kram