måndag 2 juli 2007

Inatt drömde jag...

Detta är en dröm jag hade för cirkus sex månader sedan. Tänkte samla en del gamla minnen här. Som det ser ut nu ligger det texter sparade lite överallt. I anteckningsblock i bokhyllan. I låsta dokument på min sambos dator. På min dator. Och. Jag läser dem aldrig. Eller väldigt sällan. Skall bli ändring på det.


Inatt drömde jag läskigt.

Jag var på ett sjukhus och där var B. Han sa att pappa frågat honom om han hade "porrat" sig med mig. (Jag har berättat för mor tidigare om telefonsamtalen, och jag gissar mig faktiskt till att hon på fyllan berättat för far") Nu var det så att B berättade för mig att han hade gjort annat också. Rört mig DÄR, (tagit på - som han sa), han hade porrat sig med mig och han hade berättat allt för pappa, så pappa visste. Verkade inte som han gjorde mycket åt det dock. B´s fru låg döende och han sökte tröst hos mig. Allt detta hände på ett sjukhus, hans bekännelser, som han inte verkade ha dåligt samvete över, utan berättade i detalj vad han hade gjort mig, han hade p o r r a t sig med mig, lekt med min kropp.

Jag tänker, det är sant, jag har blivit utnyttjad, jag måste berätta för någon, men det kändes inte som en chock, någonstans har jag vetat hela tiden...

Jag sprang genom korridorerna på sjukhuset, snabbt snabbt... Jag ringde till L, jag sprang genom en lerig åker, bad henne hålla käften när hon började prata om sitt, jag har något viktigt att säga sa jag, jag har blivit utnyttjad! B erkände. Jag sprang och sprang... genom åkern. Jag kände att min reaktion var... som den alltid kan vara i påfrestande situationer. Min röst skrek desperation och smärta, men jag var också avstängd, jag gick per automatik. Stängde av känslorna. Chocktillstånd, men ändå inte. Det läskiga med detta är att jag efter detta samtal kunde se hela konversationen med L på film. Mitt samtal var inspelat på min kamera. Och gissa, jag såg inte ut som jag gör idag. Jag hade exakt samma frisyr som när jag liten. Vit/ljus page med lugg...

Berätta inte för din mamma sa han.

Hittade en till liten text jag skrivit. Eller rättare sagt, min lilla. Jag gav henne fullmakt och kontroll över var på tangenterna jag placerar fingrarna.

(070325)

"Jävla äckelgubbe vad jag hatar dig. Men jag älskar dig också för att jag tycker så synd om dig. Jag måste skydda dig från världen, du är så skör och bräcklig och folk kan såra dig. Jag hatar och älskar dig samtidigt och jag vet inte vem jag är och jag vet inte vem du är. Jag vet inte vad världen är. Ibland är allt jättesant och ibland vet jag inte om jag drömmer och har glömt allt sant."

Inga kommentarer: