tisdag 22 maj 2007

Startar här.

Känner mig långt ifrån klar (varken i huvud eller på skärm), gällande hur denna blogg skall se ut. Jag är inte heller helt klar gällande min egen inställning till mitt eget framtida bloggande. Jag har dock bestämt mig för att skriva rakt upp och ned, om och kring mina känslor, mina tankar, faktiska händelser, fiktiva händelser (och jo, det finns sådana också). Jag har under största delen av mitt liv skrivit mycket. Mycket om allt. Mycket om inget. Detta är dock första gången jag gör det offentligt på detta sätt. Första gången det blir en helhet. Inte dikter, citat, foton och dagboksinlägg sparade och körandes i olika filer. Jag vill inte ta på mig någon mask, visa upp en verklighet som inte är min egen. Jag vet att jag kan provocera utan att för den delen ha det som intention. Jag söker aldrig aktivt upp debatt men drar mig inte för konstruktiva diskussioner. Jag är ibland väldigt förvirrad. Jag är ibland väldigt arg. Jag är ibland väldigt ledsen. Men jag är också glad. Det finns glad. Det finns dock process, process i eget liv som rör upp. Starka känslor, bubblande känslor. Tumult.

Mer imorgon. Nu är jag fruktansvärt trött och har mängder av skolarbete.

Kärlek till alla

Inga kommentarer: