onsdag 30 maj 2007

Levnadsprinciper?

Fem levnadsprinciper?


1. Idag ska jag släppa oro
2. Idag ska jag släppa ilska
3. Idag är jag fylld av tacksamhet
4. Idag ger jag mig hän i mitt arbete
5. Idag är jag vänlig mot alla

Hittade detta på någon sida. Vilken kommer jag inte ihåg. Jag är inte mycket för så förkortade versioner av "vägledning". Fast med det sagt betyder det inte att jag förkastar innebörden av dessa fem meningar. De är alla väldigt bra, men ja, om du nu präglas av, låt oss säga... störande tankegångar. Och inte klarar av att efterleva dessa principer. Klandrar du dig själv då? Tja, jag tror på dessa fem meningar, men jag tror också på förståelse för allt det bakomliggande. Lite förenklat tror jag att det är något att sträva efter, att kunna leva på detta vis. Och tror också att det fungerar i viss mån. Men har du ett... liv... med många tillhörande frustrationer... handlar det inte bara om tankevilja. NU släpper jag all min ilska och oro. POFF! så är allt borta för dagen. Då tror jag att du förtränger och förtrycker, vilket oftast resulterar i motsatsen. Nä STOPP fröken Luftrum. (Allt detta prat om mig själv i tredje person!) Nu slutar jag med denna tes. Risken finns att jag blandar en drink som aldrig blir klar eller ens drickbar, pga att ingredienserna inte harmoniserar med varandra...

Nu ska jag ta mig till affären och handla lite kaffe istället...

So long!

Inga kommentarer: