onsdag 30 maj 2007

Funderingar

Funderar här. Massa. Tankar tankar tankar. Hur mycket ska man våga berätta? Hur mycket ska man våga göra offentligt? Jag har alltid varit väldigt privat gällande mycket om. Kring. Mig. MIG. Min historia. Funderar kring begreppet - ordet Integritet. Hjärtat slår snabbare bara av tanken på att prata - skriva - högt - offentligt om detta. Detta.

Till mitt privata krypin har jag bara bjudit personer som står mig väldigt, väldigt nära. Att våga visa, hela hela mig, är det bra? Detta är såklart väldigt individuellt. Men mitt tidigare sätt att "privatisera" har ju inte gett mig känslor av alltför positiv art. Det har alltid varit mitt skydd. Min mask gentemot omvärlden. Vet ni inte kan ni inte komma åt mig, skada mig. Idag hyser jag dock mer tilltro till mig själv, till världen. Och människorna i den. Även om det inte inkluderar alla. Långtifrån. Men ändå.

Ska fundera mer på detta... Nu är det dock dags för städning. Städning städning. Skrubba skrubba, göra rent. Skinande rent. Sedan studier. Träna lite på högskoleprov kanske. Om tiden räcker till.

Gör peacetecknet tillsvidare.

Inga kommentarer: