torsdag 24 januari 2008

Förlåt mig förlåt mig älska mig älska mig

Jag hade en riktigt skön dag igår. För första gången på länge. Inget speciellt hände, låg mest i sängen och åt chokladpraliner och kollade på gamla serier i min bärbara dvd-spelare. (Obs. pralinerna is strictly symbolic).

Sist jag skrev, när hela mitt system kändes infekterat, blev det nog så som ni skrev i kommentarerna, kroppen "tvingade" mig att varva ned. För det är bara då, när jag är i dåligt fysiskt skick, som jag anser att jag har en legitim ursäkt att vila på riktigt. Knäppt, mitt förnuft säger ju mig att jag självklart måste vila och att det är min förbannade rättighet att vara trött, med tanke på allt jobb jag gör. (Men det jobbet blir ju liksom inte märk eller mätbart på samma sätt, förutom för mig. Men ja, kanske jag fortfarande värderar mig själv genom andras ögon. Eller rättare sagt vad jag inbillar mig är deras ögon.) Förväntar mig att bli föraktad för att jag ligger lite för länge i sängen, för att jag blir riktigt utmattad efter relativt enkla utföranden.

Ny tråd ; jag känner att jag börjar att växa. Börjar att växa mig större och mina ben har blivit längre, jag kan ta större steg, och mina föräldrars grepp ter sig allt mer avlägset. Jag har ingen kontakt alls med dem som det är nu, har talat en del med min dotter och hon mår hur fint som helst och verkar inte sakna dem. Jag har såklart mina ups and downs då jag mer eller mindre vill ringa dem och tjuta "förlåt mig förlåt mig älska mig älska mig", men det gör jag såklart inte.

7 kommentarer:

Anonym sa...

du är så bra! jag (mest lilla tror jag) blir liksom helt hopp-skuttig av att läsa det om dina föräldrar. bort med alla dumma. bortbortbort. bara snälla ska vara hos oss, eller hur?

kramar i massa massor

(ps. nej, ängeln bor ingenstans, vill du kanske köpa den så den får bo hos dig?)

Luftrum sa...

Jag (och lilla) blir så glad när du/ni skriver så! Och ja, bortbort med allt dumt. Vi är snälla och fina och ska bara ha snällt och finfinfint hos oss. Skönt att äntligen känna så, där nere i magen, liksom.

Jajaja! Jag vill köpa ängel! Maila mig vettja! Jajaja! lovar att ta hand om den fina!

Kramar

Anonym sa...

.:.nickar jätteivrigt.:. vi är snälla och fina och bara det snälla och fina ska vara hos oss

har mailat dig

värme

Anonym sa...

hurra hurra! vad du är bra! det känns skönt att läsa det du skriver. som att du är på din rätta väg och det är så himla bra. och jag tror att har man väl hittat den vägen så är det lättare att hitta tillbaka till den när man råkar gå vilse - för det gör vi ju emellanåt. det gör jag, i alla fall. (och om du tycker att du är dålig som vilar "för mycket" så kan du bara tänka på mig. för jag vilar nästan jämt och ständigt och det är bra för mig.)

många kramar och mycket värme

Luftrum sa...

Tack fina du! Skulle vilja skriva mer men är helt slut och väldigt väldigt liten idag. Sambo borta i Norge och minnen + den tillhörande ångesten kommer på besök när jag inte har honom att bli distraherad av. Knäppa beroende, knäppa liv, knäppa allt.

Tänker på dig!

Anonym sa...

du ... skickar många många kramar och massor med styrka. förresten, skickar allt du behöver, och hoppas att du snart kommer tillbaka hit till oss!

Anonym sa...

Om du vill...
http://www.isprinsessan.com/blogg/

Ny adress.

a.