söndag 2 mars 2008

Hej Gud. Hej Jesus.

Du finns i tomheten

”Det finns ögonblick då man inte väntar på någon ljusning. Mörkret är så mörkt att man börjar acceptera det. Gråten och klagan är slut, kvar finns bara tomheten.
Så plötsligt
i den tomheten
finns du
min Herre och min Gud.”


Jag har haft så mycket som hänt i min inre värld och har varit tvungen att liksom sortera, var ska den och den upplevelsen och tanken hamna. Osv. Är inte klar än, men vill ändå kika in och skriva. Något iallafall. Idag har jag varit i en snäll kyrka och hela jag har varit så lycklig. Känt mig så fullkomlig, så hemma. Gått runt med ett megaleende så länge att jag nu är helt färdig och måste ta en powernap. But it's been worth it, it sure has.

3 kommentarer:

Anonym sa...

:D

kram!

Anonym sa...

vinkar och säger hej till dig. är nyfiken på fortsättningen, och det känns riktigt bra att läsa om din dag. jag gör ett uppehåll i bloggandet för egen del, men kommer att finnas här ändå.

kramar och ljus

Luftrum sa...

:) Finisar